wtorek, 29 marca 2011

Marcowe migdały

Fot. Muzeum Kinematografii w Łodzi
1989 albo 1990 rok. Pierwszy i jedyny raz na gigancie. Wtedy też poraz pierwszy zobaczyłem ten film. W jednym z krakowskich kin. Zdaje się, że "Ars Sztuka" na św. Jana. Spóźniłem się na seans. Pani w okienku sprzedała mi jednak bilet. To były czasy, w których kino było jeszcze względnie normalne. Tzn. nie było Polskiej Kroniki Filmowej ani nie było żadnych reklam. Los jakoś tak poplątał różne wątki, że ta fabuła dotykająca wydarzeń z 1968 roku, dotnęła także mnie. Ból pożegnań z ukochanym miejscem i ważnymi ludźmi był we mnie jeszcze bardzo żywy. Przeprowadziliśmy się do nowego miasta. Dopiero po latach, gdy zacząłem interesować się historią, zrozumiałem ten obraz w całości, zupełnie. Film w rzeczy samej jest bardzo osobisty. Radosław Piwowarski zawarł w nim kilka ważnych wątków biograficznych. Może dlatego do takich filmów powraca się wiele razy? Jakiś czas temu zgrałem ścieżkę dźwiękową z całego filmu. Gdy mam czas na dłuższy spacer, zakładam słuchawki i uruchamiam wyobraźnię...

Marcowe migdały (Reżyseria: Radosław Piwowarski)
Rok produkcji: 1989
Obsada: Małgorzata Piorun, Monika Bolibrzuch, Robert Kowalski, Robert Gonera, Maciej Orłowski, Olaf Lubaszenko, Piotr Siwkiewicz, Igor Przegrodzki, Zdzisław Sośnierz, Stanisław Brudny, Hanna Skarżanka, Jolanta Nowak, Zdzisław Kuźniar, Marek Wrona, Andrzej Mastalerz, Halina Wyrodek, Andrzej Mrozek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz